Ga naar hoofdnavigatie Ga naar sitenavigatie Ga naar hoofdmenu All 3M.com Site Map

Over TSS


Al meer dan 60 jaar loopt 3M voorop met de ontwikkeling van retroreflecterende folies. 3M's betrokkenheid om de verkeersveiligheid te verhogen heeft geleid tot herhaalde verbeteringen van bestaande producten en de ontwikkeling van nieuwe technologieën, voorzieningen en systemen.


Onderzoek en ontwikkeling

Binnen 3M staan productkwaliteit, innovatie en veiligheid hoog in het vaandel. Bovendien hechten wij veel belang aan onderzoek naar de behoeften van automobilisten op het vlak van zichtbaarheid, leesbaarheid,...



Ondersteuning

Het departement Verkeersveiligheid streeft een hoge service-standaard na door snel te antwoorden aan de klanten en hen te ondersteunen bij het introduceren van nieuwe producten, systemen en diensten. Als u meer informatie wenst of vragen heeft, aarzel niet ons te contacteren.



Een geschiedenis van innovatie

 1939

Lancering in de Verenigde Staten van de eerste 3M retroreflecterende folie die glasparels bevat.

 1947

3M™ Engineer Grade Retroreflecterende Folie werd voor het eerst gebruikt in België.

 1965

Introductie van de 3M™ Scotch-Lane™ reflecterende en niet-reflecterende wegmarkingstape.

 1971

3M™ High Intensity Grade Retroreflecterende Folie doet zijn intrede. Deze stuurt ongeveer tweemaal zoveel licht terug dan de 3M Engineer Grade folie.

 1976

Lancering van de 3M™ Stamark™ Wegmarkeringstape voor Permanente Toepassingen.

 1991

De 3M™ Diamond Grade™ VIP Retroreflecterende Folie ziet het licht en beantwoordt nog beter aan de eisen van de bestuurders.

 1995

3M™ Diamond Grade™ Fluorescerende Retroreflecterende Folie wordt ontwikkeld. De fluorescerende eigenschappen verhogen de zichtbaarheid en leesbaarheid van verkeersborden.

 2005

Lancering van de 3M™ Diamond Grade™ DG³ Retroreflecterende Folie in België. Deze microprismatische folie, die gebaseerd is op de nieuwste “Full Cube Corner” technologie, biedt de bestuurders een ongeëvenaarde zichtbaarheid gedurende het volledige waarnemingsproces van de verkeersborden. Het is de eerste en de enige retroreflecterende folie die ongeveer 60% van het licht vanuit de koplampen naar de automobilisten terugstuurt – dubbel zoveel dan de andere microprismatische folies.


 

 Making roadways safer through innovation