Nieuwe elektrische schuurmachines van 3M

Vrijdag 27 Augustus 2010
Na de succesvolle introductie van verschillende lijnen pneumatische schuur- en slijpmachines introduceert 3M nu ook elektrische machines.

3M, een gediversifieerd technologisch bedrijf, heeft zijn gamma aan schuurtechnologieën verder uitgebreid door het lanceren van een nieuwe reeks elektrische schuurmachines.

De reeks bestaat uit de 3M™ Elektrische Haakse Slijper, de 3M™ Elektrisch Excentrisch Roterende Schuurmachines, de 3M™ Elektrische Polijstmachine en de 3M™ Mobiele Industriële Stofzuigers.

De 3M™ Elektrische Haakse Slijper beschikt over een krachtige 1500 Watt motor en is zeer licht, wat een uitstekende kracht/gewicht-ratio oplevert. De haakse slijper beschikt eveneens over een speciaal ontwikkeld handvat om de trillingen op te vangen en meer comfort te bieden. De slijper werd ontwikkeld om te gebruiken met de 3M™ Cubitron™ Vezelschijf en steunpads.

De 3M™ Elektrisch Excentrisch Roterende Schuurmachine is voorzien van een zeer robuust ontwerp en een rubberen afdichting voor een optimale stofafzuiging. De schuurmachine is eveneens voorzien van een ergonomische grip voor meer gebruiksgemak en werkcomfort en een motor van 400 Watt om sneller te werken. De Elektrisch Excentrisch Roterende Schuurmachines bestaan met 2 uitslagen (3mm en 5mm) en zijn vooral geschikt voor het gebruik met de reeks 3M™ Hookit™ schijven.

De 3M™ Elektrische Polijstmachine is ontworpen om te combineren met 3M™ Compounds, Pads en Accessoires. Het innovatief design van de 3M™ Elektrische Polijster houdt de pads vrij van vervuiling terwijl de elektrische motor van 1100 Watt opnieuw zorgt voor een uitstekende kracht/gewicht-ratio. De 3M Elektrische Polijstmachine is eveneens voorzien van een spindel sluitende knop voor het snel wisselen van een schijf en een groot bufferhoofd voor makkelijker gebruik.

De reeks nieuwe 3M elektrische machines bevat ook de 3M™ Mobiele Industriële Stofzuigers die compatibel zijn met zowel de 3M elektrische als pneumatische schuurmachines. De stofzuigers zijn compact voor een maximale mobiliteit. Zijn innovatief, elektromagnetisch pulsfilter reinigingssysteem levert een stillere, duurzamere en consistentere zuigkracht. De niveau van stof in de werkomgeving wordt verminderd waardoor de levensduur van uw gereedschappen, accessoires en schuurmiddelen verlengd wordt.

Meer informatie kan u altijd terugvinden op onze website www.3M.be/Abrasives

3M, Cubitron en Hookit zijn gedeponeerde merken van de 3M Company.

3M is een sterk gediversifieerde onderneming, die een leidende rol speelt in markten als gezondheidszorg, transport, veiligheid en beveiliging, elektronica, telecommunicatie, industrie, kantoor- en consumentenproducten enz. De onderneming met hoofdzetel in St Paul, Minnesota, heeft vestigingen in meer dan 60 landen en brengt in meer dan 200 landen producten op de markt.
3M Belgium heeft een verkoopkantoor in Diegem en een productievestiging in Zwijndrecht. 3M, Scotch, Post-it, en Scotch-Brite zijn handelsmerken van 3M.

Pdf. 134KB
Beeldmateriaal
(rechtenvrij, mits gebruikt bij de publicatie van dit persbericht)
Web album