Metaalbewerking met nieuwe 3M schuurmaterialen

Donderdag 07 Juli 2011

3M™ Cubitron™ II Fiberschijven en Schuurbanden

In veeleisende tijden voor de metaalverwerkende industrie komt 3M met goed nieuws: 3M™ Cubitron™ II schuurmaterialen. Deze fiberschijven en schuurbanden maken gebruik van een uniek schuurmineraal. De gepatenteerde technologie biedt de professionele metaalbewerker veel voordelen: meer verspaning, sneller werken, hogere productiviteit, minder warmteontwikkeling en een veel langere gebruiksduur.

Sneller werken, meer doen. Keer op keer.
3M Cubitron II fiberschijven en schuurbanden zijn dé oplossing voor effectieve metaalbewerking. Dat komt door de enorme snijkracht van de Cubitron II schuurmaterialen. Daardoor gaat het verwijderen van lasnaden en het maken van smeltbaden tot twee keer sneller dan met traditionele keramische schuurbanden en fiberschijven. Hetzelfde geldt voor ontbramen, het aanschuinen van laskanten en vele andere bewerkingen. Sneller werken betekent een hogere productiviteit: meer doen in minder tijd. Bovendien wordt de warmteontwikkeling beperkt. Beperkte en gelijkmatige slijtage van dit Cubitron II mineraal zorgt mede voor een tot vijf keer langere gebruiksduur. Dat allemaal dankzij een nieuwe, innovatieve technologie.

Gepatenteerde technologie, vernieuwende producten
De 3M Cubitron II fiberschijven en schuurbanden danken hun unieke eigenschappen aan een gepatenteerde technologie. De structuur van het 3M Cubitron II schuurmineraal is anders dan die van bestaande schuurmineralen. Deze zijn enigszins rond en onregelmatig van vorm. Gevolg: minder snijkracht, meer wrijving en dus warmteontwikkeling. Het 3M Cubitron II schuurmineraal is gekalibreerd, driehoekig en altijd met de scherpe punt gericht op het te bewerken metaal. Het mineraal dringt diep door, maar de scherpe punt veroorzaakt veel minder
wrijving. Slijtage verloopt gelijkmatig, de vorm blijft behouden. Daardoor kunnen 3M Cubitron II fiberschijven en schuurbanden keer op keer gebruikt worden. Bijvoorbeeld met de 3M Elektrische Haakse Slijper. Details: www.3M.be/abrasives

Meer 3M Schuuroplossingen
Deze tijd vraagt veel van de metaalverwerkende industrie. Duurzaamheid, kwaliteit en productiviteit moeten maximaal scoren. Productietijden moeten omlaag. Tegelijkertijd staan budgetten onder druk. 3M helpt, met innovatieve schuuroplossingen. Uitgangspunt: de professional die ermee aan de slag gaat en de werksituatie. Jarenlange kennis, ervaring en samenwerking met de industrie hebben een breed assortiment opgeleverd. Met
schuurmaterialen die langer meegaan, betere resultaten opleveren, en sneller en prettiger werken. Zoals de 3M Cubitron II Fiberschijven en Schuurbanden. Meer informatie: www.3M.be/Abrasives

3M weet elk moment van inspiratie te vangen en deze ideeën om te zetten in duizenden ingenieuze producten. Onze bedrijfscultuur waar creativiteit en innovatie centraal staan, leidt tot een onuitputtelijke stroom van technologieën die het leven beter maken. 3M stelt ongeveer 80.000 mensen te werk, genereert een verkoop van 27 miljard dollar, en is actief in meer dan 65 landen. Voor meer informatie, ga naar www.3M.be of volg @3MNews op Twitter.

3M, Scotch, Post-it, Scotchgard, Vikuiti, Nexcare, Scotchprint, Filtrete, Command, Cubitron en Scotch-Brite zijn handelsmerken van 3M Company.

NOOT VOOR DE REDACTIE:
Voor meer informatie over 3M Company en 3M in België kunt u contact opnemen met Liesbeth Clemens (tel. +31 71 – 54 50 227 of e-mail lclemens@mmm.com).

Voor meer informatie over Cubitron II kunt u contact opnemen met Isabelle Mormal (tel. +32 (0)2 722 54 81; e-mail imormal@mmm.com).

3M Belgium

Cubitron II