Nieuwe manier van afdichten

Donderdag 15 Maart 2012

Iets waterdicht of esthetisch afsluiten? 3M introduceert met de 3M 4412N Extreme Sealing Tape een nieuwe manier van afdichten. De sealing tape heeft een erg zachte, 2 mm dikke en kleverige acrylaat lijmlaag, die erg geschikt is voor het afdichten van naden. De tape is en blijft zacht en flexibel, waardoor het zich makkelijk vormt naar contouren, randen, popnagels, schroeven etc. Deze eigenschappen zorgen er voor dat trillingen en het uitzetten van materialen goed opgevangen kunnen worden.

Een andere handige eigenschap is dat de tape gemakkelijk beschilderd kan worden. Dit komt door de gecoate filmrug. De slijtvaste overschilderbare rug is voorzien van een liner, die pas verwijderd wordt na het aanbrengen. Hierdoor is de tape snel en makkelijk op de ondergrond te plakken, maar ook consistent, zonder droogtijd en geknoei, wat bij kit nogal eens het geval is.

De 4412N Extreme Sealing Tape heeft een hoge initiële hechting op veel verschillende ondergronden, is erg duurzaam en kan zowel voor binnen- als voor buitentoepassingen gebruikt worden. Het assortiment bestaat uit een rol van 25, 50 en 75 mm breed, met elk een rollengte van 16,5 meter.

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $27 miljard heeft 3M wereldwijd 80.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 65 landen. Voor meer informatie, kijk op www.3M.be, of kijk naar @3MNews op Twitter.

3M Belgium NV/SA

Informatie en Beeldmateriaal