Meetinstrumenten maken 3M veiligheidspakket compleet

Woensdag 21 Maart 2012
3M SD-200 Geluidsdetector selecteert juiste bescherming

De beste bescherming van medewerkers begint bij het meten van de gevaren. Daarom lanceert 3M Veiligheid een lijn detectie-instrumenten. De praktische meetproducten stellen de exacte waardes van geluid, temperatuur of luchtkwaliteit op de werkvloer vast. Ook geven ze aan of de gemeten niveaus schadelijk zijn voor de gezondheid. Bovendien selecteren ze de benodigde bescherming. Met de introductie van de meetproducten biedt 3M, wereldleider in persoonlijke beschermingsmiddelen, nu een totaaloplossing in veiligheid. Veiligheidskundigen, Arbeidshygiënisten, productiemanagers en KAM-managers vinden de 3M detectie-instrumenten bij hun distributeur. Bijvoorbeeld: de nieuwe 3M™ SD-200 Geluidsdetector.

Meten, weten, gehoorbescherming kiezen
Met de 3M SD-200 Geluidsdetector meet u het exacte geluidsniveau op een werkplek. Het meetinstrument heeft ook de oplossing voor omgevingen met fluctuerende geluidsniveaus: het gemiddelde geluidsdrukniveau. Als gehoorbescherming noodzakelijk is, krijgt u meteen een waarschuwing. De kleuren van de oplichtende LED’s corresponderen met het Optime™ waarschuwingssysteem. U weet dus direct welke gehoorbescherming u moet hebben. Buiten deze geavanceerde functionaliteiten is de 3M SD-200 Geluidsdetector ook nog:

• Klein en licht
• Makkelijk in gebruik
• Zeer nauwkeurig
• Oplaadbaar en energiezuinig
• En… prettig geprijsd

Dat maakt de 3M SD-200 de ideale geluidsmeter, vindt 3M. U kunt hem ook zelf testen (tel. 02 722 53 10).

detectie Intrumenten

Meer 3M Meetinstrumenten
De 3M SD-200 Geluidsdetector is er voor het detecteren en meten van (schadelijke) geluidsniveaus. 3M biedt ook meetinstrumenten voor bijvoorbeeld hittebelasting of luchtkwaliteit. Een volledig overzicht van alle 3M Detectieproducten: www.3MSafety.be. 3M overtuigt u graag: u kunt een test aanvragen (tel. 02 722 53 10).

Totaalpakket 3M Persoonlijke Veiligheid
3M werkt continu aan oplossingen die het werk van de professional veiliger en gemakkelijker maken. Uitgangspunt: de gebruiker en de werksituatie. 3M biedt een totaalpakket in persoonlijke veiligheid: detectie, bescherming en validatie. De detectie-instrumenten sluiten naadloos aan op de volledige lijn hoogwaardige persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM). Het 3M-Veiligheidsassortiment bestaat uit: geluids-, hittebelasting- en luchtkwaliteitsmeters, gehoor- en hoofdbescherming, veiligheidsbrillen, stof-, gas- en dampmaskers, (motoraangedreven) ademhalingssystemen en disposable (c)overalls.

Meer informatie: www.3MSafety.be en de 3M Verkoopbinnendienst, tel. 02 722 53 10.

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $30 miljard heeft 3M wereldwijd 84.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 65 landen. Voor meer informatie, kijk op www.3M.be, www.Facebook.com/3Mbelgium of kijk naar @3MNews op Twitter.

MS Word document  41KB
Beeldmateriaal
(rechtenvrij, mits gebruikt bij de publicatie van dit persbericht)
Web album