“Een serieus goede uitvinding”

Dinsdag 25 September 2012
Grote besparingen met Cubitron™ II schuurmaterialen

De eerste vijf maanden van dit jaar stonden voor de Nederlandse en Belgische 3M distributeurs in het teken van het Cubitron™ II incentive programma. De inzet: een iPod® en voor de echte sales-toppers een iPad®2. Het incentive programma bestond uit het meten van de omzetresultaten in Cubitron™ II producten over een periode van 5 maanden. Na een spannende strijd, met regelmatige tussentijdse evaluaties, ontvingen uiteindelijk elf vertegenwoordigers in juli een iPod® van 3M; vier gelukkigen ontvingen een iPad 2: zij wisten voor hun klanten de grootste besparing te realiseren dankzij de lange gebruiksduur en korte productietijd met Cubitron™ II schuurmaterialen.

Er is hard gestreden tijdens het Cubitron™ II incentive programma voor distributeurs. Centraal stond de uitdaging zoveel mogelijk besparingen bij klanten te realiseren op productietijd en productiekosten met de Cubitron™ II schuurmaterialen. Uiteindelijk kwamen er vier winnaars uit de bus: H.Snoeijs van VLH Lastechniek b.v., A. Ronsmans van A.C. Ronsmans, W. van Dorp van Lascentrum in Alblasserdam en Wouter Baert van D’hulster. Zij ontvingen een iPad II van 3M Nederland.

Groot cadeau

Willem van Dorp van Lascentrum besloot spontaan zijn iPad weg te geven aan het Sophia Kinderziekenhuis: “Ik ben gezond en daarmee al zo rijk,” verklaart hij zijn gulle gift. “De kinderen in dit ziekenhuis zijn kwetsbaar en hun dagen zijn vaak lang. Zij kunnen veel plezier hebben van een iPad.” Van Dorps initiatief vond navolging bij zijn twee collega’s. Zij wonnen beiden een iPod. Op 17 september ontvingen medewerkers van het Sophia Kinderziekenhuis dus twee iPods én een iPad van Lascentrum. Van Dorp: “Ze waren heel blij en verrast met zo’n groot cadeau en ze verzekerden ons dat we de kinderen hiermee een enorm plezier hebben gedaan.”

Sneller en prettiger werken

Overigens is de iPad niet de eerste prijs die Van Dorp dankzij Cubitron II won: “Ik heb er al heel wat taarten en kratjes bier mee gewonnen,” zegt hij. Hij weet zijn klanten snel te overtuigen na een demonstratie: “Dit is een serieus goede uitvinding. Het werkt zo goed, je kunt er echt je productietijd mee halveren.”

De snijkracht van het Cubitron II mineraal is ongekend groot. Het mineraal is bovendien zeer slijtvast. Dat betekent dat bijvoorbeeld het verwijderen van lasnaden tot twee keer sneller gaat dan met traditionele schuurmaterialen. Bovendien gaan de Cubitron™ II producten veel langer mee. De praktijk zegt genoeg vindt Van Dorp: “Alle klanten die ik een demonstratie heb gegeven, hebben Cubitron II gekocht én zijn er heel blij mee.” Zijn klanten zijn enthousiast over de kortere productietijd, maar ook over het comfort: “Met Cubitron II werk je met plezier. Het rookt niet, trilt minder en maakt minder lawaai,” aldus Van Dorp.

Verkopen door te verkopen

Wouter Baert van D’hulster legt uit: ‘het is misschien raar om het zo te stellen, maar Cubitron II verkoop ik door te verkopen. Dat wil zeggen: De Cubitron™ II fiberschijven tot bij de klant op de werkvloer brengen, uitleg geven en te demonstreren. Alleen een fiberschijf bij de klant achterlaten is niet voldoende.’ Op de vraag waarom het achterlaten van een schijf alleen niet voldoende is antwoord Wouter Baert: ‘na het achterlaten van een fiberschijf is de volgende vraag van de klant wat de schijf kost. Dit is aanzienlijk meer dan wat men gewend is. Na een demonstatie en uitleg van de technologie ziet de klant in dat aanzienlijke kostenbesparingen gerealiseerd worden. Of ik aan de iPad actie speciale aandacht heb geschonken? Nee, Cubitron II schuurproducten verkoop ik altijd!'

Cubitron II bespaart

3M Cubitron II fiberschijven en schuurbanden zijn dé oplossing voor effectieve metaalbewerking met een hoge productiviteit. Oftewel: met Cubitron II doet u veel meer werk in veel minder tijd. Dankzij de enorme snijkracht van de Cubitron II schuurmaterialen gaat het verwijderen van lasnaden en het maken van smeltbaden tot twee keer sneller dan met traditionele keramische schuurbanden en fiberschijven. Hetzelfde geldt voor ontbramen, het aanschuinen van laskanten en veel andere bewerkingen. Bovendien werkt Cubitron II comfortabel en is de warmteontwikkeling beperkt. Een beperkte en gelijkmatige slijtage van het Cubitron II mineraal zorgt bovendien voor een tot vijf keer langere gebruiksduur. Dat allemaal dankzij een nieuwe, innovatieve technologie. Het resultaat: enorme besparingen op inkoopkosten, arbeidsuren, bewerkingstijd en gebruiksduur.

MS Word document 25 KB
Wouter Kamps