3M hoofdsponsor Continental wielerteam

Donderdag 11 Oktober 2012

Diegem, 11 oktober 2012 - Vandaag wordt het contract getekend: 3M wordt hoofdsponsor van een Continental wielerteam, dat per 1 januari 2013 bij de UCI geregistreerd zal staan als Team3M. Dit team zal voornamelijk bestaan uit Belgische en Nederlandse renners en staat al ingeschreven voor meer dan 100 wedstrijden in 2013. De officiële teampresentatie is op 26 januari tijdens de Velofollies, hèt fietsevent voor de echte wielerfanaat, maar vandaag op 11 oktober vindt onder grote belangstelling van de pers de ondertekening van het contract plaats. We gaan ervan uit, gezien de grote belangstelling voor wielrennen in de Benelux, dat u Team3M veel zult tegenkomen in diverse publicaties.

Team3M

Sportieve leiding

De technische en sportieve leiding blijft in handen van Cycling Center, dat al meer dan 15 jaar ervaring heeft, in het succesvol opleiden van amateurwielrenners. Door de sponsoring van 3M is het mogelijk een volgende stap te maken: het vormen van een Continental Team.
Cycling Center levert een totaal pakket om de capaciteiten en de kwaliteiten van de wielrenner zo compleet mogelijk te ontwikkelen. Dit programma is gebaseerd op professionele kennis, recente wetenschappelijke onderzoeken, eerlijke en duidelijke communicatie.
Initieel is een sponsortermijn afgesproken van 3 jaar, met een optie voor verlenging, waarbij aangetekend dat beide partijen uit zijn op een lange termijnrelatie.

3M en wielersport

Wielrennen is een teamsport, waarbij individuele inzet en kwaliteit essentieel zijn. Daarin staat het optimaal en all-round ontwikkelen van de wielrenner centraal. 3M stimuleert mensen graag om hun talenten te ontwikkelen en te benutten. Jonge wielrenners deze kans bieden past dus goed bij de bedrijfsfilosofie van 3M. Ook hoopt 3M met deze sponsoring jonge mensen aan te moedigen tot bewegen en mensen kansen te bieden zich hierin optimaal te ontwikkelen. 3M heeft een lange ervaring in het sponsoren van sporten. Zo was 3M Company Official Sponsor van de Olympische Spelen in Barcelona en Seoul. Daarnaast heeft 3M in de VS een NASCAR racing team. In Europa heeft 3M de Vuelta gesponsord en in de Benelux zijn we official supplier van de Lotto-Belisol- en de Rabobank Wielerploeg.

Innovatie

Met deze sponsoring hoopt 3M niet alleen een grote doelgroep te bereiken maar ook op ‘technisch’ vlak een bijdrage aan de ontwikkeling van de wielersport te kunnen leveren.
3M heeft wereldwijd 7900 wetenschappers in dienst en beschikt over 45 technologie platforms. Dit biedt heel veel slagkracht en 3M ziet dan ook, uiteraard in overleg en in samenwerking met Cycling Center en de wielrenners, talloze mogelijkheden voor de ontwikkeling van innovatieve oplossingen.

Ambitie

Zowel Cycling Center als 3M zijn gewend de lat hoog te leggen. Door de ruime ervaring van Cylcing Center in het opleiden en begeleiden van wielrenners is de ambitie om binnen 3 jaar een belangrijke speler te zijn op Continental-niveau en het is niet ondenkbaar om binnen een periode van 5 jaar een stap te maken naar pro-UCI niveau. Met de opleidingsstrategie van Cycling Center en met 3M als hoofdsponsor is dit mogelijk.

Wij hopen dat u net zo enthousiast bent over deze sponsoring als dat wij zijn.

Wilt u regelmatig op de hoogte blijven van Team3M? Volg het team dan op Facebook: www.facebook.com/Team3M en in de nabije toekomst op de website www.team3M.com.

Team3M