3M brengt Post-it® reclamematerialen onder bij Michael Schiffer

Donderdag 04 April 2013
Met ingang van 1 mei 2013 brengt het gediversifieerde technologiebedrijf 3M de Europese tak van Post-it® reclamematerialen onder bij de Michael Schiffer Groep, een innovatieve marktleider in de drukkerijsector.

Michael Schiffer, al vele jaren lang een partner van 3M, zal naast de productie nu ook de marketing en verkoop verzorgen van het volledige assortiment reclamematerialen van Post-it® in Europa.

Zowel Michael Schiffer als 3M zullen kunnen profiteren van deze nieuwe structuur. Alles wat met de gepersonaliseerde Post-it® producten te maken heeft, wordt uitbesteed, in het bijzonder omdat het nieuwe businessmodel op de sterke punten van beide bedrijven rust: 3M als fabrikant van Post-it® materialen van hoge kwaliteit en Michael Schiffer als drukkerij- en conversie-expert.

Verhoogde klantgerichtheid
“Met deze stap ondersteunen we onze handelspartners voor reclamematerialen door snellere responstijden, een breder aanbod aan materialen en nog betere oplossingen op maat van de klant aan te bieden.Tegelijkertijd zal dit ook het merk Post-it® versterken," aldus Johannes Schüth, verantwoordelijke Duitsland voor 3M's divisie Consumentenproducten. Op deze manier zullen klanten niet alleen hun voordeel doen met kortere communicatielijnen, maar ook met een breder assortiment diensten en producten.

Vele jaren ervaring met drukken en converteren
De Michael Schiffer groep omvat de bedrijven “Michael Schiffer,” “Schagen & Eschen” en “PreMedia” en is een pan-Europese leverancier van innovatieve drukoplossingen voor de organisatorische en communicatiesector. Het familiebedrijf dat in 1925 als boekdrukkerij begon, stelt vandaag zo'n 200 mensen tewerk en wordt nog altijd geleid door zijn eigenaar. Het is een van de grootste Duitse servicebedrijven voor aan de klant aangepaste drukoplossingen die een unieke en technisch complexe aanpak vereisen. Michael Schiffer werkt al sinds 2009 samen met 3M Duitsland en is verantwoordelijk voor het drukken en verwerken van Post-it® producten in de sector reclamematerialen.

Slimme reclamematerialen - Bedrukte Post-it® Notes
3M biedt al zo'n 30 jaar lang een breed gamma reclamematerialen van hoge kwaliteit onder de merknaam Post-it® aan, van Post-it® Notes tot Post-it® Index tot Post-it® Dispensers. Al deze producten worden geleverd met gepersonaliseerde ontwerpen. Deze diversiteit verschaft leveranciers van reclamematerialen een enorme keuze aan mogelijkheden op het gebied van presentatie en conversie.
Rechthoekig of rond, volledig of gedeeltelijk gestanst, met of zonder voorblad en aangepast ontwerp - de creatieve mogelijkheden qua vorm en kleur zijn schier eindeloos. Post-it® is een 'levend' reclamemedium. Hun hoge herkenbaarheid op de markt en hun hoge kwaliteit verklaren de populariteit van Post-it® reclamematerialen bij alle doelgroepen. Ze brengen een reclameboodschap op betrouwbare en creatieve wijze over. In de toekomst zal Michael Schiffer samenwerken met partners in de sector reclamematerialen om dit portfolio nog verder uit te breiden.

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $30 miljard heeft 3M wereldwijd 88.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 70 landen. In de Benelux werken bij 3M 1000 personen, verdeeld over 7 vestigingen, waarvan 5 productielocaties en in Zwijndrecht (B) een R&D vestiging.
Voor meer informatie, kijk op www.3M.be, www.Facebook.com/3Mbelgium of kijk naar @3MNews op Twitter.

Kathleen Croes

3M brengt Post-it® reclamematerialen onder bij Michael Schiffer