High-Performance technologie en een duurzame oplossing

Woensdag 17 April 2013
3M lanceert een nieuwe generatie wrapfolies die de markt zal veranderen.

Nieuw! 3M™ Envision™ Wrap Films.

3M lanceert een nieuwe generatie wrapfolies die de markt zal veranderen. De bekende, gewaardeerde kenmerken van 3M folies zijn behouden: uitstekende printkwaliteit, verschuifbaarheid, herpositioneerbaarheid, het aannemen van de originele vorm bij opwarming en de Comply™ v3 lijmlaag met luchtafvoerkanaaltjes. Maar er zijn ook een aantal innovaties toegevoegd. Een extreme vervormbaarheid en superieure hechting. Nog gemakkelijker aan te brengen. Sneller te verwijderen. Met de door 3M gepatenteerde Envision Wrap Films is het mogelijk de meest uitdagende projecten met vertrouwen aan te pakken.

Uitzonderlijke Prestaties

Vele applicatiemogelijkheden: 3M Envision Wrap Films kunnen gebruikt worden voor het wrappen van muren, wagens, vrachtwagens, opleggers, schepen etc.

Extreem vervormbaar: De Envision Wrap Films van 3M kunnen tot 150% uitgerekt worden en blijven vast zitten. De folies zijn toepasbaar op vlakke en gecompliceerde oppervlakken.

Applicatie bij extreme temperaturen: Deze folie is makkelijk aan te brengen bij elke temperatuur. In de hitte zal de folie niet week worden of te snel uitrekken. Als het koud is, blijft hij zacht aanvoelen zonder hard en broos te worden en te scheuren.

Sneller te verwijderen: De nieuwe folie heeft een grotere treksterkte, zodat u hem snel en in zijn geheel kan verwijderen, zonder te scheuren. Dit resulteert in het sneller en schoner verwijderen van grotere foliestukken.

Uitzonderlijke glans en helderheid: De nieuwe 3M Envision Gloss Wrap Overlaminate biedt dezelfde uitzonderlijke glans en helderheid als de 3M Scotchcal Gloss Overlaminate 8518. Maar in vergelijking met glanzende gegoten laminaten heeft de nieuwe folie een grotere krasbestendigheid tijdens het aanbrengen.

Zeer duurzaam: 3M Envision Wrap Films bieden protectie tegen UV straling, hoge temperaturen, vocht en zelfs zure regen. Specifiek in horizontale en niet-verticale toepassingen.

Verschuifbaar, herpositioneerbaar met luchtafvoerkanaaltjes: De kenmerken waar 3M folies bekend om staan, zijn ook eigenschappen van 3M Envision Wrap Films.

Uitstekende printkwaliteit: Envision Wrap Films zijn geschikt met latex, UV en sommige solvent inkjet inkten. De folies zijn ook geschikt voor UV en solvent screen-printing inkten. Bekijk 3M’s Product Bulletin voor meer details over printer en inkt aanbevelingen.

Duurzaam

Naast bovengenoemde prestaties, zijn 3M Envision Wrap Films ook milieuvriendelijker. De folies zijn:
  • PVC-vrij
  • Ftalaatvrij
  • Gedeeltelijk vervaardigd uit bio-based materialen
  • Geproduceerd met 60% minder oplosmiddelen
  • Gemaakt zonder toevoeging van chloor of andere halogenen

3M Envision Wrap Films zijn gegarandeerd met 3M™ MCS™ Warranty en Performance Guarantee, die signmakers de zekerheid geeft over de prestaties van hun signs.

Meer 3M Commercial Graphics

3M werkt continu aan nieuwe oplossingen voor binnen- en buitenreclame. Jarenlange kennis en ervaring hebben een compleet assortiment aan grafische folies opgeleverd voor vloeren, ramen, wanden, gevels en voertuigen. De folies van 3M staan voor een permanente, hoogwaardige reclame-uiting – huisstijl of promotioneel – die snel en gemakkelijk aan te brengen is.

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $30 miljard heeft 3M wereldwijd 88.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 70 landen. In de Benelux werken bij 3M 1000 personen, verdeeld over 7 vestigingen, waarvan 5 productielocaties en in Zwijndrecht (B) een R&D vestiging.
Voor meer informatie, kijk op www.3M.be, www.Facebook.com/3Mbelgium of kijk naar @3MNews op Twitter.

MS Word document 18 KB

Envision Wrap