3M wint prijs met Envision™ Print Wrap Film 480Cv3

Vrijdag 02 Augustus 2013
EDP looft de sterke, niet-pvc-folie van 3M als “een doorbraak”

ST. PAUL, Minn. – (26 juli 2013) – Vorig jaar beloofde de invoering van de 3M Envision Wrap Films aan professionals uit de grafische sector dat ze meer konden verwachten van een niet-pvc-folie. De grafische industrie is nu overtuigd, want de folie kreeg onlangs een EDP Award van de European Digital Press Association.

De European Digital Press Association is een onafhankelijke groep met leden uit 23 Europese landen en bekroont elk jaar de beste vernieuwende technologieën op de digitale printmarkt. Slechts enkele maanden na de lancering in Europa sleepte de 3M Envision Print Wrap Film 480Cv3 de prijs als “Best Environmental Substrate” voor 2013 in de wacht. Bij de toekenning van de prijs wees de EDP op enkele unieke factoren van de folie die ze “een doorbraak op de markt” noemde. De vereniging benadrukte dat de kostprijs geen hindernis voor het gebruik van de folie vormt en dat de merkeigenaars het bijzonder op prijs stellen dat de folie onder de MCS™ Garantie van 3M™ valt. De winnaars van de EDP Award werden bekendgemaakt tijdens de FESPA-beurs in Londen, het belangrijkste internationale evenement van het jaar voor de industrie van het grootformaatprinten in Europa.

Veel professionals ontdekken nu dat 3M Envision Print Wrap Film 480Cv3 en 3M™ Envision™ Gloss Wrap Overlaminate 8548G niet alleen beter presteren dan andere niet-pvc-folies, maar het ook beter doen dan alle folies voor toepassingen die om krachtige prestaties vragen, zoals het gebruik op auto's, aanhangers, vrachtwagens, boten, bussen, motorfietsen en oneffen muren. De folie is uiterst flexibel, kan bij extreme temperaturen aangebracht worden, heeft een grote treksterkte voor een snellere verwijdering, en biedt een uitzonderlijke helderheid en duurzaamheid, gemakkelijke herpositionering en uitgebreide compatibiliteit met inkten. Grafische fabrikanten en installateurs kunnen ook hun voordeel doen met de duurzame aspecten van de folie. De formule zonder pvc beperkt verbrandingsproblemen, omdat tijdens de productie geen chloor of andere halogenen worden toegevoegd. De folies bevatten ook geen ftalaat, gebruiken minder oplosmiddelen en zijn gedeeltelijk vervaardigd uit biogebaseerde materialen.

“Deze prijs bevestigt de reputatie van 3M als innovatieleider in onze industrie: een leider die constant nieuwe oplossingen op de markt brengt waarmee onze klanten en de industrie kunnen groeien,” aldus Michael R. Kesti, Ph.D, Technisch Directeur van 3M Commercial Graphics. “De uitstekende prestaties (aanpasbaarheid, duurzaamheid en verwijderbaarheid) van de nieuwe 3M Envision Print Wrap Films in een niet-pvc-formaat vormen een belangrijke technologische doorbraak. Wat nog belangrijker is: de folie maakt nieuwe toepassingen mogelijk en biedt merkeigenaars een duurzamere optie voor hun grafische behoeften.”

Meer informatie vindt u op 3Mgraphics.com/be/EnvisionWrap

Meer 3M Commercial Graphics

3M werkt continu aan nieuwe oplossingen voor binnen- en buitenreclame. Jarenlange kennis en ervaring hebben een compleet assortiment aan grafische folies opgeleverd voor vloeren, ramen, wanden, gevels en voertuigen. De folies van 3M staan voor een permanente, hoogwaardige reclame-uiting – huisstijl of promotioneel – die snel en gemakkelijk aan te brengen is.

3M laat zich inspireren door nieuwe ideeën en zet deze om naar duizenden ingenieuze producten. Onze cultuur van creatieve samenwerking vormt de inspiratie voor een oneindige stroom krachtige technologieën die het leven beter maken. 3M is het innovatieve bedrijf dat nooit stopt met uitvinden. Met een omzet van $30 miljard heeft 3M wereldwijd 88.000 mensen in dienst en productielocaties in meer dan 70 landen. In de Benelux werken bij 3M 1000 personen, verdeeld over 7 vestigingen, waarvan 5 productielocaties en in Zwijndrecht (B) een R&D vestiging.
Voor meer informatie, kijk op www.3M.be, @3MNews op Twitter.

MS Word document 33 KB
Winner's Certificate 147 KB